Machine Vision Software LinkedIn Showcase page

Communiqués de presse

Les toutes dernières nouvelles sur la technologie d'imagerie PC, utilisée dans des applications industrielles, médicales et scientifiques.

• Matrox Vision Academy to Offer On-Demand Learning Platform for Matrox Machine Vision Software

April 26, 2017, Matrox® Imaging is today announcing the Matrox Vision Academy, an all-new online learning platform dedicated to both the Matrox Imaging Library (MIL) and Matrox Design Assistant® machine vision software platforms.

• Matrox® Imaging Products Being Shown at Automate by Distributor North Coast Technical

April 4, 2017, North Coast Technical, Inc., a Matrox® Imaging distributor (Chesterland, OH), is on hand at Automate 2017 demonstrating both 3D scanning and defect detection using Matrox Imaging technology.

• Matrox® & Clearview at UKIVA Machine Vision Conference & Exhibition 2017 – Show Preview

March 27, 2017, At the first ever UKIVA Machine Vision Conference & Exhibition (MK Arena, Milton Keynes, UK — April 27, 2017), Matrox® Imaging will be on hand, alongside UK distribution partner Clearview Imaging, to demonstrate dot-matrix text reading using Matrox Imaging Library (MIL) based Matrox SureDotOCR technology running on the Matrox Iris GTR smart camera, as well as a multi-camera inspection scenario, managed by a Matrox 4Sight GPm vision controller and created using the Matrox Design Assistant 5 development environment.

• Matrox® Imaging at Automate 2017 — Product Preview

March 14, 2017, At Automate 2017, (Chicago, April 3–6, booth 2424), Matrox® Imaging will demonstrate the latest version of Matrox Imaging Library (MIL) vision software, and add-ons, paired with the high-performance, cost-effective Radient eV-CXP CoaXPress® frame grabber to create and analyze high-quality 3D profiles of an industrial component.

• Matrox Design Assistant 5 Classroom Training to be Offered in May 2017

March 3, 2017, Matrox® Imaging will be offering classroom training on the recently released Matrox Design Assistant 5 flowchart-based machine vision software at its Montreal, Canada headquarters from May 1 to May 3.

• Matrox Imaging Library (MIL) 10 Classroom Training Scheduled for Spring 2017

March 1, 2017, Matrox® Imaging is offering classroom training on the Matrox Imaging Library (MIL) 10 environment and tools from April 24 to April 28 at their headquarters in Montreal, Canada.

• For Third Year, Matrox Imaging Recognized with Leadership in Automation Award

January 17, 2017, Matrox® Imaging is announcing their third consecutive inclusion as members of the Leadership in Automation “First Team” program. For three years in a row, Matrox Imaging has been named a preferred supplier in the Vision Systems category, as chosen by readers of Automation World magazine.

• Matrox Imaging OCR Solution to Be Featured at Mettler-Toledo Booth

November 1, 2016, At PACK EXPO 2016, (Chicago, November 6-9, booth E-7747), the Matrox® SureDotOCR™ vision tool, the first OCR technology specifically designed to overcome the challenges involved with reading dot-matrix text, will be in use as a component of the Mettler-Toledo CIVCore software being shown at the Mettler-Toledo booth (S-1700).

• Matrox Indio ajoute des entrées/sorties et des capacités de communications industrielles aux PC

20 octobre 2016, Matrox® Imaging annonce aujourd’hui la mise en marché de la carte d’entrée/sortie (I/O) et de communication Matrox Indio pour des applications en vision. La carte d’extension PCIe® x1 offre des I/O discrètes avec synchronisation en temps réel et réseautage industriel utilisant les protocoles EtherNet/IP™, Modbus®, et PROFINET, modifiant tout PC en contrôleur vision.

• Matrox Imaging présentera la camera intelligente Matrox Iris GTR avec le logiciel vision Design Assistant 5 à Vision 2016

19 octobre 2016, Matrox Imaging annonce aujourd’hui qu’à Vision 2016 (Stuttgart, DE, 7-11 nov. kiosque 1F21) et Pack Expo und PackExpo (Chicago, IL, 6-19 nov. kiosque E-7747) la dernière version du logiciel vision Design Assistant sera en démonstration fonctionnant avec la caméra intelligente Matrox Iris GTR récemment mise en circulation.

• Matrox Imaging annonce l’important lancement d’un logiciel de vision basé sur organigramme

18 octobre 2016, Matrox Imaging annonce aujourd’hui le lancement prochain du logiciel Matrox Design Assistant 5, la dernière évolution de son environnement de développement intégré (IDE) basé sur organigramme. En démonstration à Vision 2016 (Stuttgart, DE, 7-11 nov. kiosque 1F21), la plus importante mise à jour du logiciel Design Assistant, créé en pensant à l’expérience de l’utilisateur et la productivité, permettra aux intégrateurs de système et aux constructeurs de machines de mettre sur pied des systèmes de vision avec moins d’efforts et plus de confiance.

• Matrox annonce MIL CoPilot – l’assistant de prototypage de la librairie MIL (Matrox Imaging Library)

12 octobre 2016, Matrox Imaging annonce aujourd’hui MIL CoPilot, un assistant d’évaluation et de prototypage de la boîte d’outils logiciels de la librairie MIL (Matrox Imaging Library). Une application exécutée sous Windows 64-bit, MIL CoPilot offre un environnement interactif unifié permettant d’expérimenter avec MIL, donnant la chance aux programmeurs de tester une ou plusieurs solutions afin de résoudre des applications avant d’en écrire le code.

• Matrox améliore sa ligne de cartes d’acquisition Radient avec sa nouvelle Radient eV-CXP pour le profilage 3D

21 septembre 2016, Matrox Imaging a présenté aujourd’hui la carte d’acquisition Radient eV-CXP pour le profilage 3D, première de la série de cartes d’acquisition Radient eV-Series à exécuter le profilage 3D sur la carte en utilisant de la technologie brevetée de Matrox. Offrant la possibilité de travailler avec n’importe quelle caméra utilisant les normes d’interface CoaXPress, cette carte d’acquisition PCI Express exécute l’extraction de ligne au laser nécessaire au profilage 3D sur la carte elle-même, réduisant la charge du système et libérant des ressources pouvant être utilisés pour les tâches d’inspections.

• Matrox Imaging at PACK EXPO 2016 — Product Preview

September 19, 2016, At PACK EXPO 2016, (Chicago, November 6-9, booth E-7747), Matrox Imaging will be on hand to demonstrate the new Matrox Iris GTR smart camera, as well as the Matrox 4Sight GPm vision controller, both running vision projects created using a new version of the Matrox Design Assistant software to inspect container integrity and marking. The latter inspection task includes reading packaging information printed as dot-matrix text using the new SureDotOCR™ technology, now integrated into Matrox Design Assistant.

• Matrox Imaging à Vision 2016 — Aperçu de produit

15 septembre 2016, À Vision 2016 (Stuttgart, 8 au 10 novembre, kiosque 1-F 21), Matrox Imaging fera la démonstration de projets de vision créés en utilisant une nouvelle version du logiciel de vision avec conception basée sur organigramme Matrox Design Assistant pour l’inspection de l’intégrité et le marquage des contenants. Les projets seront exécutés sous la nouvelle caméra intelligente Matrox Iris GTR ainsi que le contrôleur de vision Matrox 4Sight GPm avec deux caméras supplémentaires.

• Matrox Design Assistant Classroom Training to be Offered in October 2016

September 12, 2016, Matrox Imaging will be offering classroom training on Matrox Design Assistant flowchart-based machine vision software at its Montreal, Canada headquarters October 24–26.

• Matrox Imaging Library (MIL) Classroom Training Scheduled for Fall 2016

September 7, 2016, Matrox Imaging is offering classroom training on the latest Matrox Imaging Library (MIL) processing tools and the MIL/MIL-Lite environment October 17 - 21 at their headquarters in Montreal, Canada.

• Matrox Design Assistant 4 Classroom Training to be Offered in June 2016

April 5, 2016, Matrox Imaging will be offering classroom training on Matrox Design Assistant 4 flowchart-based machine vision software at its Montreal, Canada headquarters June 6–8. The three-day instructor-led course will provide in-depth training on developing applications using Matrox Design Assistant 4, the first hardware-independent integrated development environment (IDE) that lets users easily create an application flowchart and HMI and take projects from concept to completion in record time, without the need for conventional programming.

• Matrox Imaging Library (MIL) Classroom Training Scheduled for Spring 2016

March 29, 2016, Matrox Imaging is offering classroom training on the latest Matrox Imaging Library (MIL) processing tools and the MIL/MIL-Lite environment May 30 to June 3 at the Montreal, Canada headquarters.

• Matrox Imaging at The Vision Show 2016 — Product Preview

March 23, 2016, At The Vision Show, (Boston, May 3–5, booth 939), Matrox® Imaging will present the new Iris GTR smart camera that is smaller, faster and more cost-effective than its predecessor. Major updates to Matrox Imaging Library (MIL) vision software will also be featured including Matrox SureDotOCR™, the first OCR technology specifically designed to overcome the challenges of reading dot-matrix text in vision inspection applications.

• Matrox Imaging présente la nouvelle génération de caméras intelligentes

16 mars 2016, Matrox® Imaging présente aujourd’hui la caméra intelligente Matrox Iris GTR. Plus petite, plus rapide et plus économique que sa prédécesseure la Iris GT, la nouvelle Iris GTR est conçue pour les intégrateurs de systèmes, les constructeurs de machine et les fabricants d’équipement d’origine qui cherchent des solutions d’automation d’usines.

• Nous annonçons une mise à jour importante du logiciel de vision MIL (Matrox Imaging Library) pour Windows

9 mars 2016, Matrox® Imaging annonce aujourd’hui une importante mise à jour de son produit principal de logiciel vision, MIL (Matrox Imaging Library). La mise à jour MIL 10 Processing Pack 2 pour Windows® donnera aux utilisateurs une variété de nouveaux outils pour simplifier et accélérer le développement des applications y compris Matrox SureDotOCR™, un lecteur ROC de matrice de points unique, et un chercheur d’ellipse fiable. Des améliorations additionnelles comprennent l’extraction et l’analyse en coupe transversale 3D en utilisant l’outil de métrologie et un lecteur de code-barre qui fonctionnent dans plus de situations sans avoir à ajuster les paramètres par défaut.

• Matrox Imaging présente SureDotOCR — Une technologie de ROC unique conçue pour surmonter les défis du texte à matrice de points dans les applications d’inspection en vision

3 mars 2016, Montréal — Matrox® Imaging présente aujourd’hui le SureDotOCR™, la première technologie ROC conçue spécialement pour surmonter les défis de l’utilisation de texte imprimé à jet d’encre, à matrice de points pour les applications d’inspection en vision, particulièrement sur les lignes d’emballage dans les secteurs de nourriture, breuvages, pharmaceutiques et de santé. SureDotOCR sera disponible a priori à titre d’outil ajouté au logiciel de vision machine MIL (Matrox Imaging Library).

• Major Update to Matrox Imaging Library (MIL) Vision Software for Linux Released

February 8, 2016, Montreal — Matrox® Imaging today announced a major update to Linux® support with its core vision software product, Matrox Imaging Library (MIL). MIL 10 R2 for Linux gives users even more ready-made tools to solve 2D and 3D vision challenges from within the familiar and proven MIL API along with numerous productivity enhancements that will reduce time and effort required to bring solutions to market. This release also integrates support for the new Matrox Radient eV-CL frame grabber on Linux.

• Matrox Imaging Recognized with "Leadership in Automation" Award

January 20, 2016, Montreal — Matrox® Imaging today announced that the company has been named a First Team leader in the Vision Systems category by PMMI Media Group’s Automation World magazine in the 2015 Leadership in Automation Program. Automation professionals across the discrete, batch and continuous process manufacturing industries voted for their favorite automation vendors in unaided-recall surveys.

• Matrox Imaging dévoile la carte d’acquisition Matrox Clarity UHD multi-format, multi-entrées

14 janvier 2016, Matrox® Imaging dévoile aujourd’hui la carte d’acquisition Matrox Clarity UHD, une carte d’acquisition à une seule fente PCIe® qui fournit de la connectivité Mini DisplayPort®, HD-BNC, HDMI® et analogue DVI pour des sources vidéo SD, HD et UHD. La carte Matrox Clarity UHD peut acquérir de plusieurs sources video en simultané tels que de quatre sources HD (1080p60) ou deux sources UHD (4K). L’encodage H.264 optionnel, supportant les profils de base jusqu’au Hi444PP, permet un stockage et une distribution vidéo optimal.

Plus d'infos
Design Assistant 5 Watch the Video
Matrox SureDot OCR Watch the Video!
Matrox Iris GTR Watch the Video!